Thursday, March 20, 2008

Minggu ni..

Minggu ni aku memang sibuk...company baru yg aku in-charge kat Shah Alam dah mula TMP..2 assignment kat u pun aku masih tak siap..tunggu group member pass utk aku proceed ke next stage..date line minggu ni..Dlm waktu yg sama kena siapkan APQP training material utk ajar minggu depan..Ooohh..Inilah bakal kerjaya aku lepas berhenti kerja kat tempat sekarang..

Sebenarnya aku dah start buat cuma berhenti kejap update blog nak release tension..

Aku ni dah lama sgt tak keluar 4o hari..Tak pernah langsung semenjak kerja kat tempat skrg... Keluar 3 hari tu adalah.... Dlm hati aku punyalah meluap-luap keinginan nak keluar.. tapi apakan daya ..aku tak nampak langsung ruang utk aku keluar kalau aku masih kerja kat sini..

Aku teringat satu quote yg berbunyi:
"Insanity is doing the same thing repeatedly and expecting a different result." Aku ni memang gila kalau buat kerja sekarang tapi harap nasib akan berubah..Kalau aku tak tukar kerjaya, nampaknya sampai pencen lah aku atk dpt keluar..

Aku pun dah bagi hint kat boss aku masa aku bengang kat dia.. si sinchan tu menggelabah sgt dgn projek baru dia tu asyik nak pressure aku je..Sebenarnya aku dah lama nak berhenti tapi tak sampai hati nak bagi tahu..maklumlah projek kat company baru tu aku yg jaga..

Tapi bila dah marah..aku pun tak segan silu bagi tau dia ... Tapi aku bukanlah buruk sgt perangai nak dajjal kan org..Hikmah sebenar aku bagi tahu dia walaupun belum letak surat supaya:
1. Dia dpt cari org ganti aku lebih awal
2. Aku senang nak cuti nak jalankan projek
3. Tak sampai hati nak bagi tahu dlm keadaan normal..cuma sanggup cakap masa sedang marah.

Harap2 karier baru aku mudahkan aku buat kerja agama. Azam aku supaya aku dpt keluar bulan April ni.

Amin..Allahumma taqabbal dua..

No comments: